ANTI KAKI-KAKI 'JACK'
JOM BUAT DUIT.....SENANG PUNYA CARA NAK DAPAT DUIT KLIK SINI [ CHURP CHURP]

Wednesday, June 30, 2010

ADA UDANG DI SEBALIK BATU RUPANYA ...

Menurut salah seorang ulama muda yang hadir dalam program ulama muda menyertai UMNO pada jumaat lepas iaitu Ustaz Mohd Hosni Mubarak Abdul Hamid al-Hafiz berkata perkara ini berlaku berikutan UMNO telah menafikan empat orang lulusan universiti di Jordan tidak dijemput menghadiri program anjuran UMNO tersebut sebaliknya hanya dijemput oleh orang kuat UMNO dan beliau menyifatkan perkara ini satu yang melucukan bagi beliau.

Dalam pada itu beliau juga menolak dakwaan bahawa mereka beria-ia ingin hadir kesitu semata-mata untuk bersalaman dengan Perdana Menteri Malaysia itu iaitu Dato Sri Najib Tun Razak dan menurutnya lagi malam sebelum berlangsungnya program tersebut seorang orang kuat UMNO telah datang menemui beliau dan memujuk beliau menyertai UMNO seterusnya mengajak beliau menghadiri majlis tersebut.Kebutulan orang kuat UMNO yang datang menemui beliau itu merupakan sahabat baik kepada beliau dan beliau terpaksa menghadiri majlis tersebut.

Tambah beliau lagi beliau berasa pelik bagaimana beliau boleh hadir jika tidak mendapat sebarang jemputan malah cara mereka masuk ke majlis tersebut juga ditipu iaitu dari bangunan sebelah Mall kemudian naik escalator kemudian turun tangga dan tiba-tiba muncul di bangunan UMNO.Menurut beliau lagi yang sebelum ini telah pun mendedahkan penipuan licik UMNO tersebut di dalam majlis Pentas Pemuda anjuran Dewan Pemuda PAS Shah Alam menyatakan beliau dijemput ke majlis tersebut kerana Perdana Menteri hendak bertemu dengan mereka yang lulusan dari Jordan.

Ustaz Hosni juga berkata beliau telah mendapat maklumat bahawa terdapat seorang lagi ke majlis UMNO tersebut kerana didalam majlis tersebut terdapat majlis diskusi sebaliknya apa yang berlaku ialah penyerahan borang menyertai UMNO oleh beberapa orang yang digelar ulama muda yang bagus dan katanya lagi terdapat seorang ustaz dari Perlis yang hadir ke majlis itu iaitu Ustaz Abdul Wahab Abdullah yang hadir ke majlis itu untuk menemui Perdana Menteri Untuk membersihkan nama kumpulan mereka yang telah dikaitkan dengan JI.

Ustaz Hosni juga yang merupakan slah seorang tenaga pengajar di pusat tahfiz di Selanagor berkata bahawa UMNO telah terbukti banyak cara untuk menarik golongan ulama muda menyertai UMNO kerana jika untuk alasan biasa pasti mereka tidak akan didekati lalu mereka terpaksa mengunakan pelbagai cara untuk mendapat perhatian umum.

Tuesday, June 29, 2010

BONGKAR !!!

Hari ini 3 orang rakyat Sarawak telah tampil sebagai Wira Sarawak dengan membuat laporan kepada Suruhanjaya Pencegah Rasuah Malaysia (SPRM) berhubung penyalahgunaan kuasa dan juga termasuk dakwaan rasuah yang telah dilakukan oleh Ketua Menteri mereka iaitu Tan Sri Taib Mahmud.

Penggadu tersebut terdiri daripada 3 rakyat Sarawak iaitu John Brian Anthony, Ting Cek Ming dan seorang lagi bernama Kung Chin Chin.Mereka ber-3 telah mendesak dan membuat laporan kepada SPRM untuk menggesa SPRM menyiasat empayar perniagaan Taib dan keluarganya itu yang didakwa bernilai lebih daripada RM 3 bilion berdasarkan apa yang telah dilaporkan oleh sebuah blog yang bernama sarawakreport.org.

Aduan yang telah dibuat oleh 3 rakyat Sarawak itu telah dibuat kepada pegawai SPRM iaitu Ranjit Singh dan aduan yang dibuat hari ini merupakan aduan yang ke-2 berhubung perkara yang membabitkan empayar Taib tersebut dan aduan yang pertama telah dibuat di SPRM Sarawak semalam oleh Ahmad Nazib Johari.

Salah seorang pengadu tersebut yang bernama Ting Chek Ming berkata proses membuat laporan kepada SPRM telah berjalan lancar tidak sepertimana ketika beliau dan Ahmad Nazib dan juga James Wong membuat laporan kerana ketika beliau, Ahmad Nazib dan juga James Wong membuat laporan pihak SPRM enggan menyerahkan salinan aduan yang ditulis dengan tangan sehingga mereka bertiga terpaksa menarik semula laporan mereka yang telah dibuat di SPRM itu dan kali ini mereka telah datang dengan salinan laporan yang ditaip dan pegawai SPRM tersebut menandatanganinya menandakan mengesahkan penerimaan aduan berkenaan dan mereka juga telah memastikan tidak ada perubahan yang dibuat terhadap aduan tersebut.

Turut hadir menemani mereka ketika mereka membuat aduan kedua tersebut ialah pimpinan wanita PKR iaitu Rozaini Mohd Rosli untuk menunjukan sokongan PAKATAN RAKYAT kepada aduan tersebut dan mereka bertiga telah dinasihatkan bahawa mereka mungkin akan dipanggil untuk memberi kenyataan terhadap apa yang telah diistilahkan oleh SPRM mengenai kes itu sebagai "KES BESAR".

Menurut Ting mereka bertiga telah diberi jaminan dimana SPRM akan menyiasat kes itu dan mereka juga di nasihatkan supaya menulis surat kepada Pengarah Siasatan untuk mendapatkan perkembangan mengenai aduan yang telah dibuat oleh mereka bertiga itu.

Dalam pada itu sarawakreport.org telah mendakwa Taib dan keluarganya mempunyai empayar perniagaan antarabangsa termasuk memiliki hotel mewah di Australia dan juga hartanah terbesar yang juga dianggap kontrovesi di Kanada.Selain itu blog berkenaan yang dikendalikan oleh rakyat prihatin itu juga turut mempersoalkan pembabitan keluarga Taib dalam syarikat milik kerajaan negeri Sarawak itu dimana dakwaan 85 % saham CMS dimiliki oleh Taib dan keluarganya dan juga termasuk rakan-rakan karib mereka ketika syarikat berkenaan diswastakan sehingga menimbulkan soal penyalah gunaankuasa.

LAWAK GILE LA .....

Hari ini sekumpulan ulamak yang baru ni sahaja menyertai UMNO iaitu mereka yang menyerahkan borangmenyertai UMNO pada jumaat lepas tah dah luluskan ke belom kalau reject lagi kesian hahaha.

Apa yang Gua nak cite kat sini ialah adalah sekumpulan ulamak muda ala geng-geng ulamak yang serah borang UMNO minggu lepas itu telah membentangkan beberape cadangan dan antara cadangan yang telah di bentangkan oleh mereka ialah menggukuhkan pegangan agama islam dan termasuk juga akidah umat islam kepada pergerakan pemuda UMNO di bentangkan malam tadi.

Menurut Fathul Bari Mat Jahaya yang juga merupakan juru cakap kumpulan ulamak muda tersebut dalam perbincangan yang telah diaadakan oleh mereka di ibu negara yang telah di pengerusikan oleh Pemuda UMNO Malaysia itu dendiri iaitu Khairy Jamaluddin merangkap Ahli Parlimen Rembau dan dalam perbincangan tersebut mereka kan melakukan program-program yang boleh mengkukuhkan lagi akidah dan iman pemuda-pemuda UMNO ini.Selain itu juga geng-geng ulamak muda yang baru serah borang jadi ahli UMNO ni juga telah berbincang juga untuk mengetengahkan satu konsep yang dipanggil "ISLAM FOR ALL" atau ISLAM UNTUK SEMUA.

Woi dah kering sangat ke?
Nampak macam menciplak je?
Tapi tak pe la bab agama punye pasal kan.

Tambahnya yang juga merupakan anak bekas mufti negeri Perlis iaitu Mat Jahaya Yussin hasil yang bakal terhasil daripada program ini akan megeluarkan produk yang positif kerana hasrat mereka ini telah pun di sambut baik oleh KJ sendiri dan mereka juga akan mengadakan mesyuarat susulan dan apa yang dikemukan setakat hari ini adalah perbincangan dan cadangan-cadangan sahaja.

Menurutnya lagi pertemuan kumpulan ulamak-ulamak muda yang semalam adalah hanya berkonsepkan taaruf sahaja atau dalam bahasa melayu nya berkenalan dan mereka juga mahu menggenali struktur UMNO sebagai sebuah parti politik.

Fathul sebelum ini merupakan ulamak muda kelulusan universiti Mesir dan Jordan dan juga merupakan anak kepada bekas Mufti negeri Perlis iaitu Mat Jahaya Yussin.

SATU PENJELASAN ...

Datuk Ghazali Cha yang merupakan juga Hakim Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur masih lagi berpegang kepada penghakiman bertulisnya yang menyebut denda RM 2000 yang dikenakan kepada Ahli Parlimen Batu itu iaitu Tian Chua tidak membuatkan Pengarah Strategik PKR itu hilang setatusnya sebagai Ahli Parlimen.


Ketika menolak rayuan Tian Chua pada 17 Jun yang lalu Datuk Ghazali berkata beliau telah mengurangkan hukuman yang dijatuhkan kepada Tian Chua dan beliau membuat penghakiman berdasarkan penghakiman Mahkamah Agung 1993 iaitu kes yang membabitkan Public Prosecutor yang melawan Leong Yin Ming yang hanya dikenakan hukuman denda sebanyak RM 2001 atau lebih yang akan menyebabkan hilangnya status sebagai Ahli parlimen.

Dalam penghakimannya sebanyak 18 dokumen itu hakim telah memetik sebahagian penghakiman Mahkamah Agung ketika itu iaitu Tan Sri Gunn Chit Tuan yang ketika itu menyebut tidak kurang dari seharusnya membawa maksud lebih daripada dan dengan berpegang kepada keputusan dalam kes Mahkamah Agung di atas Datuk Ghazali ketika itu telah berpuas hati dan telah berpendapat bahawa denda sebanyak RM 2000 itu tidak akan menjadikian perayu iaitu Tian Chua hilang setatusnya sebagai Ahli Parlimen kerana denda yang menjadikan Tian Chua hilang setatusnya sebagai ahli parlimen adalah RM 2001 dan ke atas dan bukan juga bermula daripada RM 2000.

Kata Datuk Ghazali lagi keputusan yang telah di buat oleh Mahkamah Agung dahulu telah mengikat Mahkamah rendah dan ia adalah autoriti kukuh yang boleh diguna pakai oleh mahkamah ini dan Datuk Ghazali berkata lagi dimana beliau berkayakinan bahawa hukuman denda yang telah dikenakan tersebut tidak akan memberi sebarang implikasi kepada terjadinya satu pilihan raya kecil di kawasan Batu dan niat beliau pada ketika itu telah dizahirkan pada ketika itu dengan mengurangkan hukuman kepada Tian Chua selain memberi amaran keras kepada Tian Chua supaya tidak lagi mengulangi kesalahan tersebut.

FAIL RAYUAN ...

Chua Tian Chang iaitu Ahli Parlimen Batu sekali lagi akan mengemukakan permohonan untuk merayu di Mahkamah Rayuan Putrajaya pada petang ini dan perkara itu telah pun disahkan oleh salah seorang peguam yang mewakilinya iaitu Ranjit Singh.Tian Chua mempunyai masa sehingga 1 Julai untuk memfailkan rayuan tersebut di mahkamah.

Tian Chua membuat keputusan tersebut berikutan keputusan yang telah di keluarkan oleh Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur tempoh hari lalu yang mengekalkan keputusan bersalah kepada Tian Chua kerana telah menggigit tangan salah seorang anggota polis kira-kira 3 tahun yang lalu tetapi mahkamah pada waaktu itu telah menggurangkan denda kepada RM 2000 kepada Tian Chua dengan alasan jika pilihan raya kecil diadakan ia akan membabitkan satu jumlah perbelanjaan yang besar.

Dalam pada itu keputusan Hakim Datuk Ghazali Cha yang menggurangkan hukuman yang di kenakan kepada Tian Chua daripada RM 3000 kepada RM 2000 atau penjara sekurang-kurangnya 2 bulan telah menimbulkaan kontrevesi berikutan hukuman yang telah dikenakan kepada Tian Chua sama ada hukuman yang dijatuhkan tersebut membuatkan Tian Chua akan hilang setatusnya sebagai ahli parlimen.

Di dalam kes ini juga banyak pihak yang telah menimbulkan persoalan di mana yang masih belum terjawab ialah sama ada denda RM 2000 itu telah menyebabkan Tian Chua sebagai Ahli Parlimen Batu itu hilang statusnya sebagai ahli parlimen berikutan keengganan hakim Datuk Ghazali Cha mengkaji semula keputusan nya itu dan kontrovesi yang timbul dalam kes ini berikutan tafsiran mengenai Artikel 48 Perlembagaan Persekutuan mengenai istilah denda tidak kuarang daripada RM 2000 itu dan penjara tidak kurang daripada setahun itu.

Bagi pihak pasukan peguam yang mewakili Tian Chua itu telah berhujah berdasarkan keputusan Mahkamah Agung pada tahun 1993 bahawa tafsiran itu membawa maksud denda sebanyak RM 2001 manakala menurut peguam kanan Karpal Singh bersama dengan bekas Presiden Majlis Peguam Ambiga Sreenevasan itu dan termasuk bekas Hakim Mahkamah Tinggi iaitu Datuk Idid Syed Ahmad telah berpendapat tafsiran tersebut membawa maksud RM 2000.

Monday, June 28, 2010

PERJANJIAN AIR ...

Hari ini Mahkamah telah memutuskan bahawa kerajaan persekutuan mempunyai 7 hari untuk mendedahkan kandungan laporan audit dan perjanjian konsesi air antara Kerajaan negeri Selangor dan Syarikat Bekalan Air Selangor (SYABAS).

Tindakan ini berlaku kerana keputusan Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur hari ini telah membenarkan dokumen tersebut yang sebelum ini diklasifikasikan sebagai dokumen AKTA RAHSIA RASMI (OSA) akan diumumkan kepada awam.

Keputusan tersebut telah dibuat oleh Pesuruhjaya Kehakiman Hadhariah Syed Ismail yang telah membuat keputusan bahawa keenganan kerajaan persekutuan mendedahkan dokumen perjanjian tersebut kepada orang awam dan tidak mempertimbangkan harapan masyarakat yang terjejas dengan keputusan kerajaan persekutuan tersebut.

Menurut nya lagi mengikut keputusan responden yang membenarkan penswastaan air perkhidmatan air tersebut dan peningkatan kadar byaran kepada pengguna air sewenang-wenangnya itu dan pada yang sama mengklasifikasikan dokumen air tesebut sebagai OSA adalah tidak selari dengan tujuan akta tersebut diwujudkan.

Tambahnya lagi perkara tersebut bertentangan dengan prinsip urus tadbir yang baik, akauntabiliti, ketulusan dan kepentingan rakyat yang harus didahulukan dan keputusan Hadhariah yang memutuskan bahawa kerajaan telah gagal memenuhi prinsip tersebut dan mahkamah terpaksa memerintahkan untuk karajaan berbuat sedemikian.

Dalam pada itu Hadhariah yang membuat keputusan tersebut dalam kes semakan kehakiman berikutan permintaan yang telah dikemukan oleh presiden Kongres Kesatuan Sekerja (MTUC) itu sendiri iaitu Syed Shahir Syed Mahmod bersama dengan 13 orang lagi terhadap Kementerian Tenaga Air dan Telekomunikasi termasuk kerajaan negeri Selangor dan kerajaan persekutuan.

Menurut peguam para Plaintif Ang Heng Leng keputusan yang telah dibuat oleh mahkamah adalah penting kerana ia membolehkan dokumen yang diklasifikasikan sebagai dokumen OSA itu boleh dicabar demi kepentingan awam dan masyarakat umum yang mempunyai hak melihat dokumen tersebut.

SAMBUNG LAGI "SCORPENE"

Ahli Parlimen Batu iaitu Tian Chua hari ini telah mengemukakan usul tergempar untuk membincangkan mengenai pembelian senjata yang dipercayai terlalu mahal tetapi mahal hanya apabila Malaysia yang beli untuk 2 kapal selam Scorpene milik Malaysia.

Usul ini telah dikemukakan kerana ekoran pendedahan kerajaan baru-baru ini bahawa perolehan peluru berpandu 40 Exocet SM-39 laut ke udara dan 30 torpedo Black Shark yang berjumlah 219 juta euro.Menurut usul yang telah dikemukakan oleh Tian Chua itu Kementerian Pertahanan telah membayar 20 % lebih daripada harga pasaran selepas membandingkan perolehan yang serupa oleh negara-negara lain.So kenapa Malaysia perlu membayar lebih 20%?

Kata Tian Chua lagi menurut rekod perolehan Pakistan kos SM-39 ialah 3.07 juta euro setipa satu manakala Portugal membeli Black Shark dengan hanya harga 2 juta setiap satu dan berdasrkan harga-harga tersebut mak jumlah kos nya ialah 182.8 juta euro berbeza dengan harga yang dibeli oleh kerajaan Malaysia iaitu lebih 20% iaitu bersamaan 36 juta euro daripada apa yang telah dibayar oleh kerajaan Malaysia.

Dalam pada itu Tian Chua juga memetik laporan oleh badan pemikir berpengaruh iaitu Foreign Policy in Focus (FPIF) yang menyebut dalam laporan yang dikeluarkan pada tahun 2005 bahawa banyak syarikat pembuat senjata pada umumnya digunakan rakyat Malaysia yang ada perhubungan baik sebagai pelobi mereka untuk mendapatkan kontrak.

Tambah Tian Chua komisyen dibayar kepada wakil-wakil berkenaan dan dianggarkan berkisar antara 10 hingga 20 peratus dan dalam usul yang dikemukan Tian Chua itu juga Tian Chua menggesa Menteri Pertahanan iaitu Datuk Sri Zahid Hamidi menjelaskan kepada dewan sama ada orang tengah atau ahli politik terlibat dalam pembelian torpedo dan peluru berpandu itu sehingga harga pembelian tersebut meninggkat sebanyak 20%.

ADA AGENDA KE ?

Hari ini Ketua Umum PKR Dato Sri Anwar Ibrahim menegaskan bahawa perlantikan Naib Presiden PKR iaitu Azmin Ali sebagai Pengerusi PKR negeri Selangor itu tiada agenda tersembunyi di sebalik perlantikan Azmin itu.Menurut Anwar perlantikan Azmin sebagai Pengerusi PKR negeri Selangor itu menggantikan Tan Sri Khalid Ibrahim itu kerana tugas-tugas yang dipikul Tan Sri Khalid Ibrahim membebankan Khalid yang juga Menteri Besar negeri Selangor itu.

Anwar berkata pada mulanya beliau sendiri tidak bersetuju dengan pertukaran itu tetapi selepas beberapa perbincangan yang diadakan PKR melihat bahawa Tan Sri Khalid Ibrahim perlu beban tugas yang dipikulnya dan beliau memerlukan program-program politik dikendalikan oleh orang lain.

Pertukaran jawatan Pengerusi PKR negeri Selangor itu daripada Tan Sri Khalid Ibrahim kepada Azmin Ali telah diumumkan oleh Presiden PKR itu sendiri iaitu Datuk Sri Wan Azizah Wan Ismail bersama dengan pertukaran Pengerusi PKR Wilayah Persekutuan daripada Azmin Ali kepada Datuk Zaid Ibrahim yang berkuat kuasa serta merta.

Dalam pada itu mengenai berita angin yang tersebar yang mengatakan terdapat kumpulan yang terdiri daripada 15 Ahli Parlimen PKR yang mendesak Tan Sri Khalid meletak jawatan Anwar berkata setiap keputusan untuk mengenepikan Tan Sri Khalid adalah melalui beliau sebagai Ketua Umum PKR.Tambah Anwar tidak pernah wujud sebarang perbincangan mengenai perkara tersebut di mana-mana peringkat untuk menyuarakan permintaan pengunduran Tan Sri Khalid dan jika ada tindakan untuk mengetepikan Tan Sri Khalid ia perlulah terlebih dahulu melalui saya (Anwar) kerana Anwar mempunyai pengaruh mengenai perkara tersebut dan tetapi isu mengetepikan Tan Sri Khalid tidak pernah timbul.

Sementara itu juga Azmin Ali yang juga Pengerusi PKR negeri Selangor yang bary itu menggantikan Tan Sri Khalid Ibrahim berkata perancangan baru itu akan lebih efektif bagi negeri Selangor dan Azmin sendiri menyokong penuh Tan Sri Khalid Ibrahim sebagai Menteri Besar negeri Selangor.

Menurut Azmin lagi perhubungan beliau dengan Tan Sri Khalid Ibrahim baik seperti biasa dan beliau terus berkerja sama dengan Tan Sri Khalid dan pendirian beliau kekal bahawa Tan Sri Khalid Ibrahim perlu terus kekal sebagai Menteri Besar negeri Selangor dan beliau (Azmin) memberi sokongan penuh kepada kepimpinan Tan Sri Khalid Ibrahim.

Azmin Ali dalam pada itu turut menghormati perlatikan Datuk Zaid Ibrahim sebagai Pengerusi PKR Wilayah Persekutuan yang baru dan pada fikiran beliau Datuk Zaid Ibrahim merupakan pemimpin yang paling layak untuk menerajui PKR Wilayah Persekutuan.

Sunday, June 27, 2010

ISU FELDA ...

ANAK atau Persatuan Anak Peneroka Felda Kebangsaan akan membuat satu laporan kepada Suruhanjaya Pencegah Rasuah Malaysia (SPRM) pada Julai ini dan akan menyerahkan juga laporan lengkap mengenai laporan lengkap mengenai salah guna kuasa yang berlaku di dalam Lembaga Tanah Persekutuan atau FELDA.

Menurut jurucakap ANAK kita akan meminta SPRM melakukan satu siasatan dan mereka juga meminta kerajaan tidak masuk campur dalam siasatan tersebut dan tidak memperbodoh kan rakyat dalm isu FELDA ini.

Mazlan berkata lagi dokumen yang bakal di serahkan kepada SPRM itu merupakan dokumen sokongan yang mengandungi jumlah pendapatan FELDA dan juga aktiviti yang dijalankan oleh 43 anak syarikat FELDA.

Mazlan yang juga merupakan Ahli Jawatankuasa PAS Pusat berkata tindakan yang akan dilakukan ini susulan daripada 3 laporan polis pada 23 Jun, 25 Jun dan termasuk laporan yang dilakukan hari ini.Laporan yang dibuat itu berhubung dakwaan kepincangan dan salah guna kuasa yang berlaku dalam FELDA itu.

Dalam pada itu Mazlan Aliman selaku Pengerusi ANAK juga mencabar Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri iaitu Datuk Ahmad Maslan untuk berdebat secara terbuka mengenai isu kemerosotan rizab FELDA.

Mazlan yang berkata begitu ketika mengadakan satu sidang media di Pejabat Agung PAS hari ini.Tambah Mazlan jawapan yang diberikan oleh Ahmad Maslan di parlimen mengenai faktor kemorosotan FELDA adalah amat meragukan dan banyak menimbulkan tanda tanya di dalam jawapan yang dikemukan Ahmad itu.

Mazlan yang mencabar Ahmad berdebat mengenai isu FELDA itu menyatakan debat secara terbuka ini untuk memberi ruang kepada Ahmad Maslan jika Ahmad berasa dia betul dan pendedahan yang dilakukan oleh ANAK adalah salah.

Turut serta dalam sidang media yang diadakan Mazlan hari ini ialah bekas Timbalan Menteri Tanah dan Koperasi iaitu Dr. Tan Kee Kwong.

Sebelum ini Ahmad Maslan pernah mengakuai rizab tunai FELDA merosot daripada RM 4.08 bilion pada tahun 2004 kepada hanya RM 1.39 bilion pada tahun 2009 dan kemerosotan itu jelas nya kerana ekoran RM 2bilion telah di gunakan untuk tujuan pembangunan tanam semula termasuk kos untuk sara hidup dan pendahuluan hasil, RM 6o3 juta untuk pembesaran rumah peneroka dan RM 662 juta untuk kos pembinaan Menara FELDA.

Menurut Mazlan lagi terdapat banyak keraguan disebalik apa yang di bentang kan oleh Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri itu iaitu Datuk Ahmad Maslan.

ROMBAKAN....

Hari ini Naib Presiden PKR merangkap Ahli Parlimen Gombak@ADUN Bukit Antarabangsa Azmin Ali telah dilantik menjadi Pengerusi PKR negeri Selangor menggantikan Tan Sri Khalid Ibrahim telah berkuat kuasa serta merta.

Perlantikan telah diumumkan dalam mesyuarat PKR pusat yang telah diadakan di Shah Alam hari ini dan telah diumumkan sendiri oleh Presiden PKR sendiri iaitu Datuk Sri Wan Azizah Wan Ismail.Azizah berkata rombakan tersebut adalah untuk meringan beban Tan Sri Khalid Ibrahim sebagai Menteri Besar Selangor dan supaya Tan Sri Khalid dapat menumpukan tenaganya dalam melicinkan lagi pentadbiran negeri Selangor dan rombakan yang berlaku itu adalah atas daripada permintaan Tan Sri Khalid sendiri.

Azmin Ali sebelum ini adalah merupakan pengerusi PKR Wilayah Persekutuan dan kekosongan pengerusi PKR Wilayah Persekutuan telah diisi oleh Penyelaras Pakatan Rakyat iaitu Datuk Sri Zaid Ibrahim.Rombakan yang ini dilihat berlaku dalam keadaan mengejut kerana sejak semalam Gua dengar ramai pemimpin kanan PKR menafikan terdapat desakan supaya Tan Sri Khalid Ibrahim berundur dalam pemukiman PKR.

Dalam pada itu, Tan Sri Khalid yang tidak hadir dalam semua sesi pemukiman yang diadakan sejak 2 hari lalu yang diadakan di Shah Alam itu bagaimanapun hadir petang tadi dalam satu sidang media yang diadakan bersama Ketua Umum PKR Datuk Sri Anwar Ibrahim dan Azmin Ali itu sendiri.Selain itu Datuk Sri Zaid Ibrahim juga turut hadir sama dalam sidang media yang diadakan itu.

Dalam sidang media yang diadakan itu Datuk Sri Anwar Ibrahim sebagai Ketua Umum PKR menyebut bukan sahaja di negeri Selangor sahaja yang berlaku rombakan tetapi 2 negeri lagi juga bakal akan diadakan rombakan dan akan diumumkan kemudian.Anwar juga dalam pada itu turut menafikan bahawa terdapat kumpulan yang terdiri daripada ahli parlimen telah merancang untuk menjatuh Tan Sri Khalid Ibrahim sebagai Menteri Besar Negeri Selangor.

Anwar berkata lagi perkara tersebut tidak berbangkit sama sekali dan mereka sebulat suara menyokong kepimpinan Tan Sri Khalid Ibrahim sebagai Menteri Besar Negeri Selangor dan kritikan itu biasa bagi seorang bagi pemimpin besar.

Dalam hal ini menurut Anwar Tan Sri Khalid sendiri tidak melatah dan yang mengembar gemburkan cerita ini hanyalah UMNo sahaja yang ingin menjatuhkan kepimpinan Tan Sri Khalid Ibrahim sebagai Menteri Besar Selangor.

Tuesday, June 22, 2010

BANYAK TU...

PAS hari ini mahu pihak pasukan Polis Diraja Malaysia membuat kajian terhadap wang rakyat yang telah digunakan ketika berlaku 11 pilihan raya kecil di negara kita ini sejak tahun 2008.Di dalam 11 pilihan raya kecil sejak tahun 2008 lalu PDRM telah membelanjekan sebanyak RM 55 juta duit rakyat Malaysia ini untuk memantau pilihan raya kecil tersebut.

Perkara tersebut telah didedahkan oleh Ketua Penerangan PAS Pusat iaitu Ustaz Idris Ahmad dan beliau berkata pada tahun lepas Parlimen telah mendedahkan bahawa PDRM telah membelanjakan sebanyak RM 31 juta untuk 5 pilihan raya kecil iaitu di Permatang Pauh, Kuala Terengganu, Bukit Gantang, Batang Ai dan di Bukit Selambau.Katanya lagi jumlah sebanyak RM 31 juta itu baru untuk 5 pilihan raya kecil sahaja dan baki untuk 6 lagi pilihan raya kecil lain PAS telah menganggarkan sebanyak RM 5 juta wang rakyat telah di belanjakan untuk setiap tempat.

Tambahan beliau lagi jumlah tersebut berbeza dengan laporan yang telah di keluarkan oleh Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) yang mengumumkan bahawa perbelanjaan mereka untuk 11 pilihan raya kecil yang dijalankan di Permatang Pauh, Kuala Terengganu, Bukit Gantang, Batang Ai, Bukit Selambau, Bagan Pianag, Penanti, Permatang Pasir, Manek Urai, Hulu Selangor dan di Sibu sebanyak RM 6 451 285 sahaja dan jumlah yanga telah digunakan oleh PDRM bagi satu kawasan pilihan raya kecil menunjukan PDRM telah berbelanja 11 kali ganda lebih banyak daripada SPR yang mengganjurkan pilihan raya kecil tersebut.

Apa yang dibuat oleh PDRm dengan duit sebanyak itu.
Itu yang membuatkan kita terfikir-fikir.

Oleh itu PAS amat berharap agar satu siasatan dapat dijalankan terhadap perbelanjaan PDRM kerana ia membabitkan wang rakyat Malaysia dan Ketua Audit Negara dan Jawatankuasa Kira-Kira Wang Negara (PAC) perlu tampil menyiasat perkara itu sendiri kerana ia membabitkan sejumlah wang yang besar dan wang tersebut milik rakyat Malaysia.

Ujurnya bagi PAS wang sejumlah lebih RM 55 juta itu cukup untuk membina kuartes baru polis atau membeli peralatan baru tetapi rakyat tidak melihat apa-apa yang terbaru daripada polis ketika mereka keluar bertugas ketika mereka memantau pilihan raya kecil tersebut dan PAS tidak menafikan bahawa wujud keperluan untuk wang rakyat digunakan bagi mengawal keselamatan namun jumlah yang dibelanjakan itu perlulah relevan.Tambah nya lagi penyewaan banyak perlatan yang dilakukan oleh PDRM perlulah di nilai semula keperluannya dan pembaziran perlulah dielakkan.

Janganlah suke membazir kerana membazir itu adalah sahabat syaitan.


SETERUSNYA....

Masih lagi berkisar tentang Scorpene iaitu mengenai kes kapal selam yang bukan setakat kapal yang terselam tetapi ada juga benda lain yang turut terselam dan ada yang bakal di selamkan.

Mengikut laporan kerajaan telah membayar sejumlah 1.341 euro iaitu kira-kira RM 6.7 bilion untuk 2 kapal selam Scorpene yang kini kerajaan Malaysia sedang disiasat oleh mahkamah di Perancis kerana terdapat unsur rasuah di dalam pembelian 2 kapal selam tersebut.

Hari ini Menteri Pertahanan iaitu Datuk Sri Zahid Hamidi telah mendedahkan jumlah yang disebut kan itu di dalam bertulis kepada soalan lisan yang dikemukan oleh seorang ahli parlimen yang sedang popular sekarang iaitu Ahli Parlimen Batu Tian Chua di dewan rakyat tadi.

Zahid berkata sejumlah RM 600 juta telah di bayar untuk perkhidmatan penyelengaraan bagi tempoh 6 tahun dan kontrak penyelengaraan masih lagi dibincangkan dan akan ditetapkan dalam masa yang terdekat ini.Daripada jumlah yang disebutkan itu 114.96 juta euro telah di bayar kepada syarikat Perimekar Sdn Bhd yang dimiliki oleh salah seorang bekas suspek utama pembunuhan wanita Mongolia Altantuya Sharibu iaitu Abdul Razak Baginda yang juga mempunyai hubungan rapat dengan Perdana Menteri Malaysia Datuk Sri Najib Tun Razak.

Tambah Zahid bayaran untuk perkhidmatan dan penyelarasan bantuan yang dibekalkan kepada Tentera Laut Diraja Malaysia termasuk latihan mewakili 10% daripada harga 2 buah kapal selam tersebut iaitu sebanyak 969.15 juta euro iaitu bersamaan dengan RM 4.85 bilion.

Tian Chua dalam soalan nya juga meminta Zahid menyebut perbelanjaan-perbelanjaan kerajaan membeli 2 kapal selam Scorpene dan juga butiran mengenai pembelian peluru berpandu kapal selam dari Itali dan Perancis dan soalan ke-2 yang di jawab oleh Zahid itu Zahid telah mendedahkan kerajaan membayar sebanyak 219.265 juta euro iaitu sebanyak RM 1.1 bilion untuk peluru berpandu berkenaan yang dijadualkan akan dibekalkan menjelang tahun 2013 nanti.

Monday, June 21, 2010

TAHNIAH BUAT SRIKANDI KITA....

Pada hari ini Srikandi Pkr semakin melebar pengaruh mereka ke universiti-universiti untuk meriah sokongan pengundi muda khususnya golongan mahasiswa yang menuntut ilmu di universiti-universiti.

Ketua Srikandi PKR Siti Aisyah Ismail berkata kerancakan mereka berkempen membuatkan mereka menembusi 40 peratus IPT termasuk Universiti Teknologi Mara (UITM) dan lebih manis lagi kata beliau kejayaan ini datang ketika Pergerakan Puteri UMNO dialanda pergolakan dalaman yang agak serious dan pergolakan itu cuba diselindungi oleh ketua pergerakan itu sendiri iaitu Datuk Rosnah Abdul Rashid Sharlin.

Datuk Rosnah yang sebelum ini dipercayai terpaksa membuat kenyataan media kononnya tiada masalah kepimpinan yang berlaku di dalam Pergerakan Puteri UMNO berikutan khabar angin mengenai kegagalan pergerakan itu meraih sokongan daripada pengundi muda dan perkara ini bukan lagi menjadi rahsia lagi.

Kata Siti Aishah lagi sebenarnya Pergerakan Puteri UMNO sedang mengalami permasalahan yang ketara dan kita dapat lihat diperingkat negeri pun pengaruh mereka semakin menurun akibat sikap pemimpin mereka yang mengamalkan standart tertentu.Beliau juga menyifatkan kebanyakan pemimpin dan ahli Pergerakan Puteri UMNO itu sendiri gemar mengejar populariti dan menonjolkan imej elite di kalangan golongan rakyat marhaen.

Perkara tersebut telah menyebabkan Pergerakan Puteri UMNO tidak popular dikalangan rakyat dan sehingga kini kita tidak lagi mendengar sebarang program yang melibat Pergerakan Puteri UMNO ini.

Tambahan Siti Aishah pada hari ini Pergerakan Puteri UMNO 100 % mendiamkan diri dan tidak pun memberi pandangan atau idea-idea yang bernas bagi membantu generasi muda sekarang dan kita Srikandi PKR sebaliknya bersungguh-sungguh menawan hati rakyat sehingga mampu menarik hati pengundi muda lebih-lebih lagi golongan terpelajar.

Setakat hari ini Srikandi PKR telah berjaya menembusi hampir 40 peratus universiti-universiti di Malaysia termasuk UITM dan UIA dan mereka sudah mampu masuk sendiri melaluai gerakan yang mereka bina dan bukan nya mahasiswa mencari mereka di luar.

Sunday, June 20, 2010

YANG SUDAH ITU SUDAH LA ...

Hakim Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur Datuk Ghazali Cha hari ini memutuskan beliau tidak perlu menyemak semula penghakimannya dengan mengurangkan hukuman denda kepada Ahli Parlimen Batu Tian Chua kepada RM 2000.

Menurut peguam yang mewakili Tian Chua dalam kes ini menyebut hakim telah menegaskan sekali lagi bahawa niat beliau adalah jelas dan beliau tidak mahu pilihan raya kecil diadakan di kawasan Parlimen Batu.

Ranjit Singh berkata lagi yang beliau sedar mengenai keputusan Mahkamah Agung PP menentang Leong Ying Ming pada tahun 1993 berhubung definisi tidak kurang daripada RM 2000 dan Hakim Mahkamah Agung waktu itu memutuskan bahawa frasa tidak kurang daripada 5 tahun bermakna 5 tahun 1 hari.

Pada pagi tadi peguam yang mewakili Tian Chua dan pihak pendakwaraya telah menemuai Hakim Datuk Ghazali berhubung denda yang dikenakan kepada Tian Chua itu setelah Tian Chua didapati bersalah atas kesalahan menggit tangan seorang anggota polis kire-kire tiga yang lalu.

Tian Chua yang menang pada pilihan raya umum yang lepas di Parlimen Batu telah didakwa mengikut Sekseyen 32 Kanun Keseksaan dengan sengaja telah mendatangkan kecedraan kepada seorang anggota polis yang sedang bertugas dan pada tahun lalu Mahkamah Majistret Kulala Lumpur telah menjatuhkan hukuman 6 tahun penjara dan denda RM 3000 kepada Tian Chua.

Walaubagaimanapun selepas dikemukan rayuan oleh Tian Chua Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur telah mengurangkan hukuman tersebut kepada denda sebanyak Rm 2000 atau dua bulan penjara dan Tian chua juga ada memberitahu pada pagi tadi bahawa beliau masih merupakan Ahli Parlimen Batu yang sah lagi.

Berdasarkan penghakiman yang dilakukan oleh Datu Ghazali pada khamis lalu ramai dikalangan peguam berpendapat Tian Chua perlu mengosongkan jawatan yang disandang beliau iaitu sebagai Ahli Parlimen Batu dan beliau juga dilarang bertanding didalam mana-mana pilihan raya dalam tempoh 5 tahun.

Dalam kes ini ia membabitkan interpretasi Artikel 48 Perlembagaan Persekutuan berhubung pembatalan kelayakan seseorang sebagai ahli parlimen dan didalam artikel tersebut ada menyebut jika seseorang ahli parlimen itu disabitkan oleh mahkamah dan dihukum penjara tidak kurang daripada setahun atau denda tidak kurang daripada RM 2000 maka secara automatik terbatal kelayakannya sebagai ahli parlimen dan satu pilihan raya kecil perlu diadakan.

SEMAKIN KUKUH....

Kerajaan PAS Kelantan hari ini telah melantik 13 timbalan exco yang ditugas kan untuk meringankan beban tugas ahli exco negeri.

Menurut Menteri Besar Kelantan Tuan Guru Dato Sri Nik Abdul Aziz Nik Mat jawatan timbalan exco yang diwujudkan kan itu telah berkuat kuasa 1 Januari lepas dan perlantikan jawatan timbalan exco tersebut berlaku kerana exco yang ada bukan sahaja bertanggungjawab mentadbir kerajaan negeri tetapi mereka juga perlu menjaga kebajikan rakyat di kawasan masing-masing.

Tambahan beliau dengan menyedari hakikat tersebut kerajaan negeri terpaksa mewujudkan jawatan timbalan exco yang dianggotai oleh wakil rakyat bagi membantu tugas exco yang sedia ada.Petang tadi juga telah berlangsung majlis angkat sumpah bagi jawatan timbalan exco yang diadakan di Kota Bharu dan majlis itu disaksikan oleh setiausaha kerajaan negeri iaitu Datuk Mohd Aiseri Alias dan juga pegawai-pegawai kanan kerajaan negeri.

Menurut beliau lagi tiga exco mempunyai dua timbalan exco memandang kan skop portfolio yang disandangnya luas dan besar iaitu portfolio Jawatankuasa Perancangan Ekonomi, Kewangan Dan Kebajikan Negeri yang dipengerusikan oleh Datuk Paduka Husam Musa seterusnya Jawatankuasa Pembangunan Islam, Pendidikan Dan Dakwah Negeri yang dipengerusikan oleh Datuk Nik Mohd Amar Nik Abdullah dan Jawatankuasa Kerajaan Tempatan, Kebudayaan dan Perlancongan Negeri yang dipengerusikan oleh Datuk Takiyuddin Hassan.

Selain daripada yang diatas exco lain yang turut memperoleh timbalan exco ialah Jawatankuasa Penerangan, Pembangunan Maklumat, Sains dan Teknologi Negeri iaitu Dr Mohd Fadzi Hasan,Jawatankuasa Pembangunan Usahawan, Perdagangan Dan Perpaduan Masyarakat Datuk Anuar Tan Abdullah, Jawatankuasa Pertanian, Industri Asas Desa Dan Bioteknologi Che Abdullah Mat Nawi, Jawatankuasa Pembangunan Wanita, Keluarga dan Kesihatan Negeri Wan Ubaidah Wan Omar, Jawatankuasa Perumahan, Kerja Raya, Utiliti Dan Alam Sekitar Mohd Anizam Abdul Rahman dan Jawatankuasa Pembangunan Insan, Pertubuhan Bukan Kerajaan (NGO), Belia Dan Sukan Negeri Abdul Fatah Mahmood.

Dengan perlantikan jawatan timbalan exco tersebut Nik Aziz berharap segala pentadbiran negeri dilicinkan dan dapat memberi perkhidmatan kepada rakyat dengan lebih cekap lagi.

PELANCARAN INSTITUT LATIHAN PILIHAN RAYA PAS

Bertempat di Batang Kali yang terletak di Hulu Selangor tadi telah berlangsung pelancaran Institut Latihan Pilihan Raya PAS atau (ILPAS).Pelancaran telah disempurnakan oleh Presiden PAS sendiri iaitu Tuan Guru Datuk Sri Haji Abdul Hadi Awang.Pelancaran ini bertujuan untuk mempersiapkan parti demi menghadapi pilihan raya yang disifatkan berbeza dengan peperangan.

Presiden PAS ketika berucap melancarkan institut tersebut berkata pilihan raya adalah memujuk orang ramai bersama kita manakala peperangan untuk takluk dan menghalau orang.Sehubungan dengan itu beliau telah menyerahkan empat modul utama institut berkenaan kepada pengarah pilihan raya setiap negeri dimana kandungan modul tersebut adalah dasar-dasar PAS,undang-undang PAS,teknikal dan strategi pilihan raya.

Di samping itu juga modul tersebut akan dijadikan asas latihan untuk seluruh petugas pilihan raya PAS bagi setiap negeri yang akan bermula minggu hadapan.

Selain itu Jabatan Pilihan Raya PAS akan turun ke negeri-negeri dimana 50 peserta akan dipilih untuk dilatih menjadi pakar pilihan raya bagi setiap negeri.

Di majlis itu juga Ahli Parlimen Kuala Terengganu iaitu Haji Mohd Abdul Wahid Endut merangkap timbalan ketua pengarah JPP telah dipilih menjadi pengarah ILPAS.Beliau akan dibantu dengan empat naqib atau ketua bagi setiap modul yang dibentuk itu.

Dengan pembentukan ILPAS ini PAS akan dipandang ke hadapan dalam pilihan raya.Tambahan lagi menurut Presiden PAS itu sendiri yang menyeru semua orang perlu faham bahawa Islam adalah bersama dengan prinsip kuasa rakyat dan Islam menentang diktator di samping Islam menolak pemerintah yang zalim.

Presiden PAS turut menerangkan dengan jelas konsep demokrasi dan pemimpin yang perlu mendapat sokongan mejoriti.Tambahan beliau perlantikan Khalifah Islam yang pertama iaitu Saidina Abu Bakar As Syiddiq adalah melaluai prinsip ini kerana Islam sedar peri pentingnya pemimpin yang mendapat sokongan majoriti rakyat.

TAKBIR!!!

Friday, June 18, 2010

DAH TAKDE KERJE KE WOI ?

Apa punye tur la si Najib ni.Dah takde kerje lain dah ke yang nak buat.Rakyat Malaysia ni semua dah hidup senang lenang ke?Semua dah kaya raye ke?Dah takde orng miskin ke?

Apa punye bangang la.Rakyat Malaysia tengah hidup dengan ekonomi yang tidak menentu si Najib boleh sibuk cari nama untuk anak kucing parsi pulak.YA ALLAH.

Apa punye perangai la manusia macam ni.Gua punye bengang la.Leh post dalam blog pulak 2.Aku hangin betul la dengan si Najib ni.Awak tu sudah la Perdana Menteri.Buat la kerje oi.Ni tidak dengan ekonomi negara yang tidak menentu ko leh sibuk cari nama untuk anak kucing pulak oi.
Apa lah nasib aku dapat perdana menteri macam ni oi.

Dah la cari nama untuk anak kucing satu hal.Lepas tu nak menyusahkan rakyat jugak.Kononnya mengalu-alukan cadangan daripada rakyat untuk memberikan nama anak kucing parsi tersebut.Aduhai Najib Najib.

Apa punye tur la ko ni.Pikir la rakyat ko dah hidup senang ke belom.Ni ko leh sibuk cari nama untuk anak kucing pulak.Tak prihatin langsung la ko ni kepada rakyat.Baik letak jawatan je la.
Lagi bagus.

Thursday, June 17, 2010

BENAR ATAU TIDAK ?

Hari ini sebuah laman web anti Ketua Menteri Sarawak Tan Sri Taib Mahmud Sarawak Report mendakwa Ketua Menteri berkenaan mempunyai hartanah bernilai labih C$100 juta di Kanada.

Laman web tersebut mendakwa hartanah tersebut berbentu sebuah kompleks mewah yang bernama Preston Square dengan dihiasi dengan menara kaca.Menara kaca tersebut menyediakan ruang pejabat dan kompleks membeli belah mewah di wilayah bernilai tinggi di pusat bandar Ottawa.

Menurut laman itu juga kompleks berkenaan ditempat kan dengan pejabat syarikat-syarikat gergasi seperti Xerox, Adobe dan Sun Life projek tersebut dapat menyediakan sumber kewangan tambahan daripada kutipan sewa kepada Tan Sri Taib Mahmud.

Projek tersebut dakwanya merupakan permata kepada syarikat pemaju hartanah Sakto Development Coperation yang dimiliki oleh keluarga Tan Sri Taib Mahmud.Sakto mempunyai senarai portfolio puluhan lagi bangunan pejabat dan perumahan mewah di Kanada.

Sakto merupakan syarikat yang ditubuhkan pada awal 80-an oleh anak-anak Taib seperti Mahmud Bekir Taib, Jamilah Taib dan adiknya Onn Mahmud.Sumber memberitahu syarikat tersebut diuruskan oleh menantu Taib yang bernama Sean Murry yang berkahwin dengan anak perempuan Taib yang bernama Jamilah.

Menurut sumber lagi Jamilah dan Murry memiliki kediaman yang ke-2 termahal di bandar Ottawa yang terletak di kawasan Taman Rockcliffe di ibunegara Kanada.

SELAMAT....

Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur hari ini menolak rayuan MP Batu Tian Chua atas kesalahan menghalang tugas polis dan menggigit tangan seorang anggota polis.
Apa yang dikatakan selamat oleh Gua disini ialah hukuman yang dijatuhkan ke atas Tian Chua dikurang oleh mahkamah dengan hukuman denda sebanyak RM 2000 atau penjara hanya selama 2 bulan.

Oleh itu Tian Chua akan kekal sebagai MP Batu yang sah kerana hukuman yang dikenakan sekarang ini kepada Tian Chua tidak mempengaruhi kedudukan beliau sebagai MP Batu.

Dalam mahkamah sebentar tadi Hakim Datuk Ghazali Cha dalam penghakimannya menyebut walaupun hukuman ditentukan Masjistret namun ia adalah kesalahan pertama dan membiarkan Tian Chua hilang kelayakan sebagai MP adalah menyebabkan satu pilihan raya kecil diadakan dan ini memakan belanja yang besar.

Kesalahan Tian Chua didakwa mengikut seksyen 332 kanun keseksaan yang membawa hukuman penjara sehingga 3 tahun atau denda atau kedua-dua nya sekali.

Antara yang hadir memberi sokongan kepada Tian Chua di mahkamah tadi ialah penyokong termasuk MP Segambut Lim Lip Eng dan Tian Chua dibarisi oleh peguam Ranjit Singh , Amer Hamzah dan Razlan Hadri.

Manakala pihak pendakwaraya terdiri daripada Hanafiah Zakaria dan Ishak Mohd Yusof yang berhujah sebelum itu supaya hukuman yang lama dikekalkan.

Tuesday, June 15, 2010

BUNGKUS....

Ha biar betul ?
Tak kan la bubar?
Tapi bagus juga bubar.
Tapi kan lagi bagus bubarkan parti nye terus.
Kire ok la kalo bubarkan 13 cawangan tu.
13 tu beb banyak 2.
Yang pelik nye kat sini yang membubarkan ialah ketua besar sendiri yang bubarkan.
Gelak besar gua dengar.

Ape yang bubar nye ni?
Nak tau sambung kt bawah ni.

Apa yang gua dengar sekarang ni kebanyakan pemimpin UMNO Jelutung Pulau Pinang tengah bengang dengan setiausaha UMNO Pulau Pinang sapa lagi kalo bukan ketua pembangkang 2 Datuk Azhar Ibrahim kerana mengumumkan kepada media beberapa cawangan UMNO di Pulau Pinang akan dibubarkan.

Hoi UMNO pun dah tahan jugak la...
Cepat-cepat la cabut je terus....

Pemimpin-pemimpin UMNO yang marah dengan Datuk Azhar ni telah mengadakan satu sidang media dan dalam sidang media tersebut mereka mencabar Azhar membuktikan bahawa cawangan-cawangan yang dibubarkan itu tidak aktif dan pemimpin-pemimpin tersebut juga mendakwa mereka tidak dimaklumkan mengenai pembubaran cawangan-cawangan tersebut oleh majlis tertinggi parti di pusat.

Ha dah nampak dah tu...
Ada yang tak kene juga kat sini...
Nak bubarkan pun nak tipu jugak ke?
Pada-pada la wei....
UMNO ni betul-betul punya kaki putaq la

Pemimpin-pemimpin itu mendakwa lagi kuasa pembubaran cawangan-cawangan tersebut bukannya terletak di tangan Azhar tetapi kuasa tersebut berada di tangan majlis tertinggi UMNO.Korang tak terfikir ke kenapa si Azhar ni nak sangat bubar kan cawangan-cawangan ni?
Hehehe mesti ada sesuatu disebalik cerite ni kan...

Mengikut cerita slah seorang pemimpin UMNO cawangan Persiaran Perak, Pendaftar Pertubuhan (ROS) juga tidak dimaklumkan langsung mengenai pembubaran ini dan mereka juga mendakwa semakan yang dijalankan dengan pendaftar 2 bulan lalu menunjukkan cawangan-cawangan tersebut masih lagi aktif.

Tetapi kenapa Datuk Azhar boleh mengatakan cawangan tersebut tidak aktif...
Tapi bagi aku cawangan-cawangan UMNo ni memang tak aktif langsung
Baik dimana sekalipun
Nak tergelak aku dengar ada cawangan UMNO aktif
Lancau la UMNO aktif...

Seorang lagi pemimpin UMNO dari cawangan Taman Perak mendakwa Datuk Azhar bersekongkol dengan pihak-pihak tertentu untuk menutup cawangan-cawangan tersebut untuk kepentingan politiknya untuk pemilihan UMNO akan datang.

Sedar pun ye ornag UMNO pasal bende ni?
Gua ingat diorang buat dek je...
Ha baru korang tau punye kotor UMNO ni nak pemilihan UMNO punya pasal
Gua rase UMNO dah tak tahan lama la
Tunggu masa je nak jatuh ni...

Mereka menegas kan disini Azhar sepatutnya melawat dahulu ke cawangan-cawangan tersebut dan melihat sendiri keadaan sebenar sebelum membuat keputusan kerana dengan terbubarnya cawangan-cawangan ini sekaligus menunjukan penguasaan UMNO di Pulau Pinang semakin lemah dan bagi gua dari dulu sampai sekarang memang lemah pun yang menguatkan UMNO ni hanyalah duit sahaja itu masih menggunakan duit rakyat jugak tu.

Apa punya turr la UMNO ni...

Seorang lagi pemimpin UMNO dari cawangan Jalan P Ramlee berkata Datuk Azhar berkata ahli-ahli dari cawangan yang dibubarkan ini kebanyakan daripada mereka telah menyokong Pakatan Rakyat dan bagi Gua betul la selama ni yang orang ramai-ramai keluar parti ni hanyalah wayang UMNO semata-mata untuk menutup cerita ahli UMNO sendiri yang keluar daripada parti.Mereka juga berang kerana Datuk Azhar bertindak tanpa sebarang bukti.

Sekarang terbukti lah yang UMNO sekarang dalam permasalahana.
Orang-orang yang diluar sana lihat la sendiri bagaimana teruknye pemimpin-pemimpin UMNO.
Gua tak tahulah kalo masih ada lagi orang Pulau Pinang nak jugak pangkah lagi UMNO ni.
Mungkin ada disebaliknye...
HEHEHE...

Monday, June 14, 2010

AL-FATIHAH...


Al-Fatihah buat Ustaz Hassan Syukri yang meninggal dunia di Hospital Selayang kira-kira jam 2 petang tadi.
Beliau merupakan bekas Timbalan Presiden Pas dimasukan ke Hospital Selayang pagi tadi baru sahaja pulang dari Kota Bharu menggikuti Muktamar Pas ke 56 malam tadi.Beliau yang tiba di rumah malam tadi pada pukul 10.30 malam.
Sebaik sahaja sampai dirumah beliau mengadu sakit dada dan berlanjutan sehingga ke pagi ini dan di hantar oleh anak beliau ke Hospital Selayang pagi tadi kira-kira jam 9 pagi.Selepas itu beliau dimasukkan ke Unit Rawatan Jantung dan di sahkan meninggal dunia kira-kira jam 2 petang tadi.
Sebelum menjadi Timbalan Presiden Pas beliau juga pernah menjawat jawatan sebagai Naib Presiden Pas dan juga pernah menjawat jawatan sebagai Setiausaha Agung Pas.
Dikalangan Pas beliau dianggap sebagai arkitek Markas Tarbiyah Pas Pusat yang terletak di Taman Melewar sebelum berpindah ke Jalan Raja Laut dan rumah beliau juga terletak bersebelahan di Markas tersebut.
Selain itu Usataz Hassan Syukri juga merupakan orang terpenting di belakang draft perlembagaan untuk membolehkan tertubuhnya Dewan Himpunan Penyokong Pas (DHPP) kerana beliau merupakan Pengerusi Jawatankuasa Teknikal pindaan perlembagaan yang membolehkan Dewan Himpunan Penyokong Pas ditubuhkan.
Jenazah Ustaz Hassan Syukri akan disembahyangkan di Surau Taman Melewar dan akan di kebumikan di tanah perkuburan islam Taman Selasih 2.

Kita sekali lagi hilang Pejuang Islam seperti Ustaz Hassan Syukri.



Thursday, June 3, 2010

HABIS LA KAU SAIFOOL !!!

Hari ini sekali lagi perbicaraan tertutup diadakan untuk perbicaraan liwat kali ke-2 yang mambabit kan Dato Sri Anwar Ibrahim.Bagaimana pun perbicaraan tertutup kali ini hanya berlaku selama 13 minit sahaja iaitu masa penguam bela Anwar iaitu Karpal Singh menyoal Saifool dan selepas itu orang awam dibenar kan masuk semula ke galeri awam.

Perbicaraan hari ini disambung dengan saksi ke-2 iaitu pakar bedah Hospital Besar Kuala Lumpur iaitu Dr Mohd Razali Ibrahim tampil memberi keterangan beliau kepada mahkamah.Dr Razali memberitahu mahkamah bahawa beliau berpengalaman dalam pemeriksaan pesakit dubur dan telah melakukan pemeriksaan kepada lebih 100 orang pesakit dubur.

Jadi jika Saifool kate dia diliwat tak payah nak kencing la Saifool oi.
Ko tu blajor kat universiti pun tak habis lagi.
Dah la tak habis lagi fail lak tu.
So ko tak payah nak kencing orang la.

Hari ini Dr Razali menjelaskan dalam pemeriksaan pesakit dubur dijalankan dengan mengambil sampel dari dubur pesakit dengan menggunakan kapas ataupun picagari dan kedua-dua peralatan tersebut perlu di strail kan terlebih dahulu.

Dr Razali dalam keterangan menyebut beliau telah mengambil 3 sampel daripada dubur Saifool iaitu satu dibawah rektum, satu diatas rektum dan satu lagi sampel dari bahagian perianal.
Beliau berkata lagi terdapat pelincir digunakan untuk memasukkan sesuatu kedalam dubur Saifool dan terdapat juga lembapan di situ.

Dr Razali juga menyebut berdasarkan laporan perubatannya terdapat kehadiran air mani pada empat calitan kapas yang dilakukan oleh beliau.
Beliau bagaimanapun mengakuai laporan perubatan beliau yang menyatakan tiada bukti yang menunjukan Saifool memperthanakan diri.

Setelah itu Karpal cuba mendapatkan kebenaran untuk menyoal balas Dr Razali tetapi dibantah oleh pihak pendakwaraya.

Akhirnya setelah berbincang mahkamah telah menangguhkan perbicaraan kes tersebut sehingga esok setelah mahkamah telah membenarkan Karpal untuk merujuk semula kepada pakar forensik dari Australia sebelum menyoal balas Dr Razali.

Perbicaraan bersambung 9 pagi esok.

Sama-samalah kite tunggu apa pula yang akan berlaku esok
Dan apa pula tipu muslihat yang akan digunakan oleh Saifool esok
Sama-sama kite nantikan...
hehehe...

Wednesday, June 2, 2010

GEMPAR!!!



Kejap lagi tau la ko
hehehe
Hari ini Polis Perancis telah menyerbu ofis DCN di Perancis.DCN merupakan syarikat yang membekalkan Scorpene kepada syarikat penasihat Dato Sri Najib iaitu razak Baginda.
Razak Baginda merupakan salah seorang suspek yang dibebaskan oleh mahkamah atas tuduhan terbabit dalam pembunuhan wanita Mongolia iaitu Altantuya Sharibu.

Mengikut laporan syarikat tersebut kerana ada unsur-unsur rasuah di dalam urusan pembelian Scorpene.Isu ini juga ada di kait kan dengan kes pembunuhan wanita Mongolia tersebut iaitu Altantuya Sharibu.
Kite tunggu dan lihat apa seterus nye.
Gua tunggu....
hehehehe......