ANTI KAKI-KAKI 'JACK'
JOM BUAT DUIT.....SENANG PUNYA CARA NAK DAPAT DUIT KLIK SINI [ CHURP CHURP]

Thursday, April 29, 2010

BODOH ATAU BANGANG ?

Ak pun tak paham la dengan mamat sengal sekor ni?
Nak kata bodoh pun bukan.
Nak kata bangang pun bukan.
Nak kata sengal pun bukan.

Tapi kalo korang nak tau hakikatnya memang ye mamat ni
Bodoh pun ye.
Bangang pun ye.
Sengal pun ye.

Tapi memang ye la.
Kalau korang tak leh terima
Korang kene terima jugak
Ni adalah hakikat.

Sebab apa aku cakap macam tu ?
Ak rase kalo budak tadika aku cerite kat dia pun tau beze.
Ak rasa mamat sengal ni belum mumaiyiz lagi lagi.
Sebab ape aku cakap macam tu?
Sebabnya aku rasa mamat ni tak tau lagi nak beza yang mana satu najis dengan mana satu coklat.

Kalau korang nak tau kenapa aku bangkit kan bende ni
Korang baca la artikel kat bawah ni.

sumber MALAYSIAKINI

Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan membidas kritikan pelbagai pihak berhubung kematian remaja berusia 14 tahun - Aminulrasyid Amzah dan berkata beliau sedia mengarahkan anggotanya supaya tidak lagi mengawal jika itu kehendak rakyat.


"Biarlah apa yang nak dikatakan oleh ahli politik, tapi saya ingin tahu sama ada anda mahu kami menguatkuasakan undang-udnang atau tidak.

"Kalau tak nak, saya akan beritahu orang saya supaya tidak lagi menahan kereta yang dipandu dengan cara mencurigakan atau mengambil tindakan terhadap pelumba haram yang bermaharajalela di jalan raya," katanya dalam laporan The Star online.

Musa mengulas kenyataaan pelbagai pihak berhubung kematian Aminulrasyid, apabila polis melepaskan empat tembakan ke arah kereta yang dipandu remaja itu kerana didakwa cuba berundur dan merempuh ke arah polis. Kejadian itu berlaku di Seksyen 11, Shah Alam apabila Aminulrasyid dikatakan memecut dan melanggar beberapa lampu isyarat merah tanpa berhenti meskipun diarahkan berbuat demikian. Menurut Musa, beliau tidak mahu membuat seberang spekulasi mengenai perkara itu dan meminta orang ramai agar tidak terburu-buru membuat kesimpulan tentang kejadian.

Beliau juga mengulangi jaminannya bahawa tiada apa yang akan disembunyikan berhubung kes itu.

"Saya tak berat sebelah, jangan buat spekualsi. Seperti yang saya kata sebelum ini, kami tak akan menyembunyikan apa-apa dan kami akan berlaku adil dalam siasatan kami. Oleh itu, tunggulah hasilnya nanti," katanya dalam laporan Bernama.

Ditanya tentang keadaan yang membolehkan polis menggunakan senjata api, beliau berkata: "Orang saya tahu bahawa mereka hanya boleh menggunakan senjata api untuk mempertahankan diri, itu sudah menjadi peraturan dalam tugas kami".


Musa berkata sesebuah kenderaan itu sama bahayanya dengan pistol, pisau atau tukul.

"Kenderaan boleh digunakan sebagai senjata...senjata bukan bermakna pistol, pisau atau parang saja. Kalau seseorang itu enggan berhenti dan cuba merempuh pegawai yang cuba menahannya, ia (kenderaan) boleh dianggap sebagai senjata kerana ia boleh membahayakan nyawa pegawai penguatkuasa," kata beliau.

Sebelum ditembak, mengikut polis Aminulrasyid mengundur kereta dan cuba merempuh pegawai polis untuk cuba melepaskan diri daripada sekatan jalan raya berhampiran rumahnya.

Musa juga menasihati orang ramai supaya berhenti apabila diminta berbuat demikian oleh polis atau pegawai penguatkuasa dan jangan cuba melarikan diri kerana perbuatan demikian boleh menimbulkan rasa curiga.

Dalam keadaan gelap itu, siapapun tak akan dapt pastikan sama ada pemandunya adalah seorang remaja atau orang dewasa.

"Setakat itu saja yang boleh saya komen tentang isu ini kerana ia sedang disiasat. Oleh itu, jangan buat sebarang spekulasi," katanya kepada pemberita selepas menghadiri acara menderma darah oleh anggota polis di Pusat Darah Negara bersempena sambutan Hari Polis di Kuala Lumpur hari ini.

Korang renung kan la apa yang mamat sengal ni cakap ayat yang aku highlight 2....
Aku harap korang sume dah mumaiyiz ye.....

Wednesday, April 28, 2010

IKHLAS ATAU TIDAK MASUK UMNO?

Lagi barang baru yang gua dapat

Ezam Mohd Nor bekas ketua AMK PKR hari ini disebut-sebut akan dilantik sebagai SENATOR Dewan Negara.

Biar Betul?

sumber MALAYSIAKINI

Bekas ketua pemuda Parti Keadilan Rakyat (PKR), Ezam Mohd Nor adalah antara empat orang yang akan dilantik sebagai Senator.

Menurut The Star Online, mereka yang lain termasuk timbalan presiden MIC Datuk G Palanivel, pengerusi eksekutif firma Rahim and Co, Datuk Abdul Rahim Abdul Rahman dan ketua Wanita Umno Pagoh, Noriah Mahat.

Mereka akan mengangkat sumpah jawatan di hadapan presiden Senat, Tan Sri Abu Zahar Ujang di Dewan Negara, Isnin depan.

Ezam (kiri) juga adalah bekas setiausaha politik Datuk Seri Anwar Ibrahim, yang terkenal kerana pernah mengakui mempunyai enam kotak yang dikatakan mengandungi dokumen mengenai salah laku pemimpin kerajaan.

Dia bagaimanapun kemudian menafikan perkara itu sebaliknya mendakwa kotak itu suatu pembohongan dan dijaja sebagai modal politik sejak 1999 selepas Anwar dipecat daripada Umno dan kerajaan.

Selepas meninggalkan PKR dan menyertai Umno, Ezam berkata dia bukan saja dikutuk kerana meninggalkan perjuangan mereka tetapi juga digelar ahli parti itu sebagai "Ezam Kotak".


Sementara itu, bagi timbalan presiden MIC, Datuk G Palanivel, ura-ura yang beliau akan dilantik sebagai senator bukan lagi rahsia.

Perlantikannya itu dikatakan sebagai menghargai pengorbanannya yang tidak dicalonkan pada pilihan raya kecil parlimen Hulu Selangor tetapi sebaliknya menyokong calon kompromi, P Kamalanathan.

Selain dilantik sebagai senator, Palanivel juga dijangka akan diberikan jawatan sebagai timbalan menteri.

ulusan :

Lu orang pikir la sendiri.

Najib dah habis ornag ke nak pilih ?

sampai mamat sesumpah ni jugak yang korang pilih

nak pecah perut ak gelak.

TUNJUK SATU MANUSIA YANG MASUK UMNO IKHLAS BERJUANG?

Ni la kata-kata mamt sesumpah ni

Tapi hakikat nya mamat ni dh jadi ahli UMNO

Pegi mampos la dengan mamat sesumpah ni....


HASIL KERJA ANAK DIDIK ISRAEL.....


Semalam kita dikejutkan dengan kematian Aminulrasyid Amzah seorang pelajar berusia 15 tahun yang mati ditembak oleh POLIS 1 Israel 100 meter dari kediaman nya.

Alasannya hanya lari dari roadblock.
Korang fikir la sendiri BABI atau tidak PDRM.
Korang nilai la....

Sementara itu, kira-kira jam 2 petang tadi, Norsiah turut membuat laporan di ibupejabat polis daerah (IPD) Shah Alam di Seksyen 11, antaranya menuntut kes anaknya itu disiasat ibu pejabat polis Bukit Aman sendiri.

ulasan :
Apa kes ni?
Hebat gile system PDRM 1 Israel ni?
Sampai budak 15 tahun pn jadi mangsa?
Siapa create system korang?
Sampai korang lh dapat maklumat budak 15 tahun ni membahayakan korang?
Menteri Dalam Negeri jawab la?
PERKASA berdemo la budak yang kene tembak 2 melayu 2?
Hai Senyap je PERKASA?

Kali ni aku dah tak boleh tahan ak terpaksa lepas
POLIS BABI!!!

Kalau korang tak leh terima
Lantak korang la
Tapi itu la hakikat nya yang sesuai
untuk PDRM BABI ni...

AL-FATIHAH untuk Saudara AMINUL RASYID AMZAH
Kau tuntut la dengan PDRM BABI ni esok kat akhirat.....

BARU LU ORANG TAU.......

Terkini yang gua dapat
Lu orang jangan terkejut pulak dengan apa yang apa yang gua nak tulis ni
he...he...he...
Kes seleweng pembelian kapal selam SCORPENE oleh kerajaan MALAYSIA/NAJIB telah di failkan di mahkamah PRANCIS itu diumumkan JOSEPH BREHAM yang tiba di KUALA LUMPUR hari ini.....Lu oarng pikir la sendiri pasal mamat ni .
Hari ni mamat ni cakp dia dh langsaikan hutang dia.
Dia tak tau ada lagi hutang menunggu dia.
Lepas ni bik mama x dapat shopping dah
Ajak laki kau shopping kat golok je la......

OPERASI LALANG!!!

aturday, September 13, 2008

Imbasan 1987 : Operasi Lalang Rejim Mahathir

Operasi Lalang atau Weeding Operation, atau Ops Lalang dilancarkan pada 27 Oktober 1987 oleh Polis Di Raja Malaysia bersama-sama Kementerian Dalam Negeri.

Dalam Operasi Lalang ini, 106 ahli politik terutama parti pembangkang ditahan di bawah tahanan ISA dan pembatalan dua akhabar harian berlesen, The Star dan Sin Chew Jit Poh serta dua akhbar mingguan, The Sunday Star dan Watan.
Isu-isu sensitif diperkatakan dalam surat khabar Cina dan dibalas dengan surat khabar berbahasa Melayu. Isu-isu yang mencetuskan Peritiwa 13 Mei berulang semula seperti:

1) Lee Kim Sai antara lain menyatakan 'Melayu pun pendatang'. Hak keistimewaan Bumiputera dipertikaikan semula.
2) Tindakan Kementerian Pelajaran melantik 100 guru besar bukan berpendidikan Mandarin di sekolah jenis kebangsaan Cina telah mencetuskan rasa tidak senang di kalangan Persatuan Pendidikan Cina seperti Dong Jiau Zong, Kua Kia Soong dan lain-lain.
3) Pemimpin MCA, Gerakan, DAP dan Dong Jiao Zong telah sepakat mempertahankan 'stail' pendidikan sekolah Cina.

4) Pada 11 Oktober 1987, seramai 2000 ahli Dong Jiau Zong telah berhimnpun di Wisma Persatuan Hainan bersebelahan Tokong Thian Hou di Kuala Lumpur. Mereka mencadangkan murid-murid boikot sekolah ini selama 3 hari.
TAHANAN ISA
Antara mereka yang ditahan ialah :

Lim Kit Siang - ketua pembangkang dan Setiausaha Agung DAP
Chandra Muzaffar - Presiden ALIRAN
Karpal Singh - Timbalan Pengerusi DAP
Dato' Lim Kim Sai - Timbalan Presiden MCA
Chan Kit Chee - Ketua Perak
Kua Kia Song - Dong Jiau Zong
Lim Fong Seng - Pengerusi (Chinese Education Assosations)
Halim Arshat - Ketua Pemuda PAS
Ibrahim Ali - Ahli Parlimen Pasir Mas, UMNO
Mohamed Fahmi Ibrahim - Pemuda Pengerusi Pendidikan UMNO.
Walaupun kebanyakan tahananan telah dibebaskan sama ada bersyarat atau tidak bersyarat, 40 orang telah dikeluarkan perintah penahanan dua tahun. Ini termasuk Lim Kit Siang dan Karpal Singh, 5 pemimpin parti DAP , beberapa pemimpin PAS dan ramai aktivis sosial.
Perhimpunan di Stadium TPCA sebelum Operasi Lalang
KETIDAK ADILAN OPS LALANG 1987

Operasi Lalang ini menimbulkan kontroversi kerana mereka yang 'bersalah' terlepas.
Sebaliknya pemimpin pembangkang yang berada di tepi 'arus' telah ditangkap dan dipenjarakan di Kem Tahan Kamunting Taiping selama 2 tahun atau lebih.

Tahanan politik ini ditahan dibawah Akta Keselamatan Dalam Negeri yang membenarkan penahanan tanpa bicara, sama ada orang itu bersalah atau tidak.

Malaysia telah mendapat kritikan di peringkat antarabangsa pada ketika itu.

Ramai yang percaya ISA bertentagan dengan Hak Asasi Manusia, Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu dan al Quran sendiri.
Ironinya, Amerika Syarikat juga telah mencipta Akta Patriot yang menyerupai ISA dan menahan tahanan di Kem Guantanamo Bay, Cuba.

Ku Li dan Mahathir - Pencetus OPS Lalang 1987
Rais Yatim dari Semangat 46 turut hadir
Pada bulan April 1987 adalah persaingan sengit antara kem Mahathir - Tengku Razaleigh di mana Mahathir hanya mendapat majoriti 3 undi sahaja. Jadi Operasi Lalang dikatakan sebagai helah mengalihkan isu sebenar.

ulasan:
Gua bukan nak bangkit kan benda dah lepas.Tapi Gua panas blogger pro-BN main isu Nizar main sentimen parkauman.Banyak blog pro-BN hari ini siar video rakaman ceramah Nizar di Kalumpang.

to blogger pro-BN :
Gua pun tak paham kenape la LU orang sakit hati sangat dengan Nizar ha?
Lu orang tak payah kencing la
Lu pegi tanye NAjib
Waktu itu Najib Ketua Pemuda UMNO
Gua cabar Lu Orang jmp najib dan suroh dia nafi kan
apa yang Nizar kata kan

Ade bran X?
Kalo x d brn x payah la nk desak-desak Menteri Dalam Negeri gunakan ISA
Menteri Dalam Negeri tengah pening sekarang
nak jawab remaja 15 tahun kene tembak pasal lari dari roadblock
kah...kah...kah...
mamposla UMNO lps ni
MAMPOS BERSAMA APCO


PRK SIBU


Semalam setiusaha DAP merangkap Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng mengumumkan Adun Bukit Assek merangkap pengerusi DAP Sarawak Wong Ho Leng dipilih sekali lagi menjadi calon PRK Sibu.
Manakala BN meletakkan sepupu bekas penyandandang kerusi parlimen Sibu peguam Robert Lau Hui Yew dari Parti Rakyat Bersatu Sarawak (SUPP) sebagai calon BN.

Kerusi parlimen Sibu kosong berikutan kematian penyandang nya Roert akibat barah pada 9 April lalu.

Adakah BN akan tumbang di Sibu kerana DAP pernah memenaggi kerusi parlimen SIbu pada tahun 80an dahulu.

Ataupun nasib PAKATAN RAKYAT bakal sama seperti di HULU SELANGOR?
Sama-sama kita nantikan

Tapi penulis harap PAKATAN RAKYAT dapat merampas semula kerusi tersebut.
Jentera PAKATAN RAKYAT get ready!!!
KITA GEMPUR BN DISANA

BN TAWAN SEMULA HULU SELANGOR

sumber MALAYSIAKINI


Keputusan rasmi pilihan raya kecil parlimen Hulu Selangor ialah calon BN P Kamalanathan mendapat 24,997 undi, manakala calon PKR Datuk Zaid Ibrahim memperolehi 23,272 undi. Kamalanathan menang dengan majoriti 1,725 undi. Keputusan itu diumumkan oleh pengurus pilihan raya kecil itu, Nur Hisham Ahmad Dahlan pada jam 9.20 malam.

9.27pm: Pakatan Rakyat mengadakan perhimpunan di Stadium Kuala Kubu Bahru. Ia dihadiri Menteri Besar Selangor Tan Sri Khalid Ibrahim, calon PKR Datuk Zaid Ibrahim, pemimpin DAP Lim Kit Siang, ahli parlimen Batu Tian Chua dan ahli parlimen Gombak Azmin Ali serta kira-kira 300 penyokong PKR

"Ini bukan kali pertama kita kalah. Kekalahan ini tidak akan mematahkan semangat kita. PKR pernah kalah teruk sehingga tinggal satu kerusi sahaja. Kita akan terus berjuang," kata Tian Chua.

9.20pm: Keputusan rasmi pilihan raya kecil parlimen Hulu Selangor ialah calon BN P Kamalanathan mendapat 24,997 undi, manakala calon PKR Datuk Zaid Ibrahim memperolehi 23,272 undi. Kamalanathan menang dengan majoriti 1,725 undi. Undi rosak 731. Keputusan itu diumumkan oleh pengurus pilihan raya kecil itu, Nur Hisham Ahmad Dahlan pada jam 9.20 malam.

Presiden MIC, Datuk Seri S Samy Vellu tiba ketika Nur Hisham sedang membuat pengumuman keputusan pilihan raya kecil tersebut.

9.10pm: Keputusan rasmi pilihan raya kecil parlimen Hulu Selangor ialah calon BN P Kamalanathan mendapat 24,997 undi, manakala calon BN Datuk Zaid Ibrahim memperolehi 23,272 undi. Kamalanathan menang dengan majoriti 1,725 undi.

9.05pm: Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak tiba di pusat penjumlahan undi, untuk menunggu keputusan rasmi diumumkan.

Ketibaan beliau disambut dengan laungan 'Hidup BN' serta ucapan tahniah.

8.37pm: Timbalan presiden MIC, Datuk G Palanivel dan setiausaha agung PKR yang juga menteri sumber manusia, Datuk Dr S Subramaniam turut berada di pusat penjumlahan undi. Turut kelihatan ialah naib presiden Umno, Datuk Seri Hishammuddin Hussein.

8.30pm: Calon BN, P Kamalanathan tiba di pusat penjumlahan undi, dengan ditemani oleh isterinya.

8.20pm: Tan Sri Muhyiddin Yassin tiba di pusat pengiraan undi sambil tersenyum lebar.

8.150pm: Beberapa pemimpin BN, termasuk Ketua Pemuda Umno, Khairy Jamaluddin mengucap tahniah kepada calon BN Kamalanathan melalui blog mereka.

Sehingga ini, dalam 10 sepuluh pilihan raya kecil selepas 2008, Pakatan Rakyat kalah di tiga kawasan - DUN Batang Ai (Sarawak), DUN Bagan Pinang (Negeri Sembilan) dan parlimen Hulu Selangor.

Dan ini merupakan kekalahan pertama Pakatan di negeri yang dikuasainya.

Dengan ini juga, PKR kehilangan satu lagi kerusi parlimen dan kini tinggalkan25 kerusi.

MIC pula menambah satu lagi kerusi parlimen menjadi tiga sekarang, selain Segamat (Datuk Dr S Subramanian) dan Cameron Highlands (SK Devamany).

Keputusan itu juga menunjukkan bahawa BN telah berjaya memperolehi semula sokongan pengundi, yang enggan mengundi Datuk G Palanivel pada 2008.


BN memperolehi majoriti terkumpul 6,000 bagi tiga DUN dalam parlimen Hulu Selangor, yang dimenanginya pada 2008. Bagaimanapun ia kalah kerusi parlimen kepada PKR dengan majoriti 198 undi.

8.12pm: Undi untuk calon BN meningkatkan kepada 24,669 undi selepas lebih banyak peti undi dikira. Calon PKR pula kini memperolehi 22,986 undi. Majoriti BN ialah 1,683 undi.

Undi yang diperolehi calon BN dijangka bertambah apabila kesemua peti dari kawasan majoriti pengundi Melayu selesai dikira.

Tan Sri Muhyiddin Yassin dilaporkan juga sedang dalam perjalanan ke tempat pengiraan undi di dewan serbaguna Komplek Sukan, Pejabat Daerah Hulu Selangor.

8.07pm: Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dilaporkan dalam perjalanan ke pusat penjumlahan undi. Ini dilihat sebagai petanda bahawa BN menuju kemenangan.


8.05pm: Keputusan tidak rasmi menunjukkan calon BN terus menambah undi kepada 22,395 undi, manakala PKR memperolehi 2,0815 undi.

7.50pm: Sumber-sumber BN mendakwa calon BN P Kamalanathan memang pilihan raya kecil parlimen Hulu Selangor dengan majoriti kira-kira 1,500 undi.

Difahamkan, sehingga ini, Kamalanathan mendapat 21,919 undi, manakala PKR mendapat 20,305 undi.

Secara tidak rasmi, difahamkan kepimpinan PKR menerima kekalahan dalam pilihan raya kecil parlimen Hulu Selangor.

7.36pm: Sumber-sumber BN mendakwa mereka mendahului dengan sebanyak 3,000 hingga 4,000 undi.

BN - 19,067
PKR - 17,554
Majoriti - 1,513

Keputusan rasmi SPR (7.41pm)

PKR - 4,082
BN - 3,398
Majoriti - 497

Keputusan rasmi SPR (7.22pm)

PKR - 3,153
BN - 2,888
Majoriti - 234

Keputusan rasmi SPR (7.20pm)

PKR - 2,722
BN - 2,468
Majoriti - 258

7.15pm: Ulasan

Kemenangan awal menunjukkan PKR memang dua pertiga undi daripada kawasan majoriti pengundi Cina - di bawah 85 peratus yang menurut pemimpin PKR, Lim Kit Siang, perlu diperolehi calon PKR.

PKR dijangka kalah besar di gugusan Felda yang majoriti pengundinya adalah Melayu.

Keputusan rasmi SPR


PKR - 2,173
BN - 1,934
Majorii - 239


7.128pm: Keputusan tidak rasmi

PKR - 9,133
BN - 7,261
Majoriti - 1,872

Kira-kira 33 peratus undi telah dikira

7.08pm: Keputusan tidak rasmi

PKR - 8,557
BN - 7,116
Majoriti - 1,639

7pm: Ulasan


Undi di sebahagian besar kawasan majoriti pengundi Cina telah dikira, dengan PKR mendahului dengan 1,226 undi. Kira-kira 30 peratus telah dikira.

Pengiraan undi dari kawasan majoriti Melayu belum diperolehi. PKR difahamkan tidak dapat banyak undi dari kawasan berkenaan.

6.58pm: Keputusan tidak rasmi

PKR - 7,770
BN - 6,504
Majoriti - 1,266

6.57pm: Keputusan tidak rasmi

PKR - 7,410
BN - 6,339
Majoriti - 1,071

6.54pm: Keputusan tidak rasmi


PKR -7,053
BN - 6,010
Majoriti - 1,034

6.45pm: Keputusan tidak rasmi


PKR - 6,389
BN - 5,385
Majoriti - 1,004

Kira-kira 11,674 undi, atau 25 peratus, telah dikira.

6.43pm: Keputusan tidak rasmi

PKR - 5,596
BN - 5,041
Majoriti - 555

6.41pm: Keputusan tidak rasmi

PKR - 4,204
BN - 3,592
Majoriti -612

6.34pm: Keputusan tidak rasmi

Kg Baru Cina KKB (Chinese area), saluran 2 - PKR 203, BN 77
Kg Baru Cina KKB (Chinese area), saluran 4 - PKR 256, BN 73
Kg Baru Cina KKB (Chinese area), saluran 1 - PKR 207, BN 56

Tidak rasmi - PKR 666, BN 206

6.29pm: Unofficial results (PKR 2,972, BN 2,259)

Bandar Kuala Kubu Bahru (mixed area), saluran 1 - PKR 135, BN 82
Bandar Kuala Kubu Bahru (mixed area), saluran 2 - PKR 272, BN 212
Bandar Kuala Kubu Bahru (mixed area), saluran 3 - PKR 490, BN 205

Tidak rasmi - PKR 897, BN 499

6.23pm: Keputusan tidak rasmi

Kg Baru Batang Kali (Chinese area), saluran 1- PKR 220, BN 58
Hulu Yam Barat (mixed area), saluran 1 - PKR 205, BN 184
Ampang Pecah (Malay area), saluran 5 - PKR 148, BN 216
Hulu Yam Barat (mixed area), saluran 1 - PKR 224, BN 168
Kg Gumut (Malay area), saluran 1 - PKR 104, BN 172

Tidak rasmi - PKR 901, BN 798

6.23pm: Keputusan tidak rasmi

Kg Baru Batang Kali (kawasan Cina), saluran 1- PKR 220, BN 58
Hulu Yam Barat (mixed area), saluran 1 - PKR 205, BN 184
Ampang Pecah (Malay area), saluran 5 - PKR 148, BN 216
Hulu Yam Barat (mixed area), saluran 1 - PKR 224, BN 168
Kg Gumut (Malay area), saluran 1 - PKR 104, BN 172

Tidak rasmi - PKR 901, BN 798

6.18pm: Keputusan tidak rasmi

Kg Sungai Tengi Selatan (Malay Felda), saluran 1 - PKR 62, BN 176
Kuala Kalumpang (mixed area), saluran 1 - PKR 98, BN 128
Kg Baru Rasa (Chinese area), saluran 1 - PKR 301, BN 75
Kg Bahru Kerling (Chinese area), saluran 1 - PKR 268, BN 122

Tidak rasmi - PKR 729, BN 501

6.13pm: Keputusan tidak rasmi

Kuala Kalumpang, saluran 1 - PKR 98, BN 128
Ulu Yam Barat, saluran 1 - PKR 171, BN 94
Kg Bharu Kerling, saluran 1 - PKR 172, BN 83
Pertak Bukit Fraser - PKR 22, BN 15
Pertak, saluran 2 - PKR 18, BN 98
Ampang Pecah, saluran 1 - PKR 105, BN 155

Tidak rasmi - PKR 491, BN 445

6.10pm: Proses pengiraan undi sudah bermula. Menurut keputusan tidak rasmi, BN menang undi pos.

BN: 767
PKR: 120

ulusan :

tahniah kepada semua jentera PAKATAN RAKYAT.Biar kita kalah bermaruah , jangan kita menang kerana membeli undi.

Kita sokong keputusan PRK ini dibawa ke mahkamah.

Masih ingat kah tentang PRK Ijok pada tahun 2007 di mana Tan Sri Khalid Ibrahim menentang K . Pathiben?Memang kita kalah pada 2007 tapi kita berjaya bankit semula pada PRU 12.

Jadi janganlah kita risau dan bersedih dengan kekalahan tersebut.

Kita akan bangkit PRU 13 nanti

Sebelum terlupa.Terima kasih kepada pengundi Parlimen P094 Hulu Selangor yang mengundi calon PKR.

Undi tersebut akan dikenang.

BN lu jangan nk happy sangat

Sibu menenti

DAP pernah menang di sibu.....

Saturday, April 10, 2010

CALON BN ADALAH MIC



PM Najib Mongolia mengumumkan hari 2 MIC akan bertanding di kerusi Parlimen P 94 Hulu selangor
heboh 2 bloger umno x puas hatikah...kah....kah
Siap ad bloger 2 istihar nk jadi calon bebas protes nye pasal pm taruk MIC bukannye UMNO
yg lg frust Mat Taisyon lamei I Spek Ingelish?
kah...kah...kah..
PM turun sana dah naik bannersiap wat risalah lg 2
orng hulu selangor nk pilih ke orng mcm 2orng kene tahan kt Australia
bwk duit berjuta-juta
PAS rilex dah tentu bg kt sahabat PKR
walaupun kerusi tersebut kerusi tradisi PAS



SPR dh tetapkan 17 APRIL hari penamaan calon25 April mengundi
belum penamaan calon TPM tabur duittah pe lg yg dia tabur ak pn x tau
kite PR x yah risau
Berkat ALLAH
kita dapat kekalkan kerusi 2
kita baru lepas 1 peluru
peluru APCO2 pn dah gelabah
byk lg peluru yg lom lps lg
rilex dlu
kita jumpa kat sana
kita lawan
Kita mampuskan BN kt sanablogger medaninfokita kita jumpa kat sana
gua nk tgk lu protes ke x
Jentera PR kita perang habis-habisan
x Kira PKR taruk siapa pn calon
Kita tetap berjuang demi rakyat17 ngn 25 ni semua kne turun
Kita kubur kan BN.....

KAMI PRIHATIN ?


Assalamualaikum...
Sory dh lame gua x update blog ni
Gua dpt tau sekarang kerajaan dah wat satu kempen untuk cegah buang anak
X slp gua name kempen tu KAMI PRIHATIN
Gerakan kempen cegah pembuangan bayi la konon
gua pun x tahu hebat ne la kempen ni
tapi kalo stkat kempen je baik x yah
setakat nk huha huha je baik x yah
yang gua nak tengok
pencegahan dari segi tindakakan
sehingga hari ape yg diorang dah wat?
gua bkn x sokong
bnd baik gua kate baik
bnd buruk gua kate buruk
dalam hal ni kita berbalik la pada islam
islam mengajar kita yang penting menutup aurat
terutama wanita
gua tengok orng kuat kempen ni pun rambut tersembul
gua mcm x yakin kempen ni lh tahan
kita kalo nk orang lain wat sesuatu
biar la kita yg mula dulu.....
gua harap kempen ni ad kesan la
jgn huha huha je
itu yang paling gua benci................